Ontmoeting

27 mei 2019 - Maspalomas, Spanje

Mijn zus heeft een zoon uit het eerste huwelijk van haar man. Die zwerft de hele wereld over en zou nu in Gran Canaria zijn. Ik had een bord gemaakt voor op de rolstoel “ wanted! Querido!” Zaterdagavond werden we aangesproken door een zwerver, Koen, die in zijn onderhoud voorzag door hondjes aan toeristen te verkopen. Hij vroeg in het Vlaams wat dat bord betekende. Toen ik het uitlegde zei hij dat hij hem kende en direct zijn maat Kris zou bellen met wie hij in een tunnel sliep. ‘S avonds kreeg ik een appje dat we sanderedaags daar en daar moesten zijn. Het zou een verrassing voor Gieltje moeten worden. En ja hoor daar stond hij om 8u op de afgesproken plek. Ik raakte zijn arm van achteren aan, hij draaide zich om en viel me om de hals. Hij was zichtbaar ontroerd. Ik heb hem een bijbeltje gegeven en we zijn met zijn vieren wat gaan eten. Bij het afscheid zei hij dat dit van Boven bestuurd moest zijn. Want die jongen Kris heeft nooit zijn telefoon aan maar keek net op internet, toen Koen belde. En vanmorgen vertrekt hij naar Tenerife. Dus gisteravond was de laatste mogelijkheid om hem te ontmoeten. Een Godsbesturing!